maj201223

Children’s Mission deltog i DR’s program Agenda og pludselig ynglede 100 kr. til masser af LEGO-klodser og to paller tøj til børn i Bangladesh.

Det er videnskabeligt bevist, at man bliver lykkeligere af at give. Det satte radioprogrammet Agenda på P1 sig for at teste og gav sig derfor til at uddele hundredekroners sedler ud til tilfældigt forbipasserende på gågaden i København.

 

En af modtagerne var Henrik Bach, der er projektkoordinator på Children’s Mission, og han fik sammen med sine medarbejdere ideen til at ringe til LEGO for at høre, om de ville donere LEGO-klodser til børnene i storbyslummen i Bangladesh.
– Jeg har fået 100 kroner af DR – hvor mange LEGO-klodser kan jeg få for det, spurgte Henrik Bach direktøren for LEGO Charity.
LEGO Charitys direktør, Morten Aagaard, foreslog at gå i lidt større sko og sende LEGO-klodser ned til 500 børn, som lever på banelegemerne i hovedstaden Dhaka i Bangladesh. Og inden længe havde Henrik Bach arrangeret uddelingen dernede, som forestås af en lokal cirkusklovn under stor mediedækning.
Da LEGO Charity hørte om uddelingen, besluttede de også at medsende et par paller med tøj til børn, som koncernen også producerer.
Så nu er der lagt op til en dag med sjov og fest, når Children’s Mission’s lokale samarbejdspartnere uddeler alle gaverne til de mange børn.
Men hvad med de 100 kroner fra DR?
De skal op at hænge i LEGO Charitys domicil i Billund for at illustrere, hvordan hjælp kan mangedobles og sprede glæde – både hos givere og modtagere.

Lyt til radioprogrammet på www.dr.dk/p1/agenda.